The Gibbon Experience - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Rachel Hoorn - WaarBenJij.nu The Gibbon Experience - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Rachel Hoorn - WaarBenJij.nu

The Gibbon Experience

Blijf op de hoogte en volg Rachel

01 December 2014 | Laos, Ban Houayxai-Noy

Iets waar ik heel erg naar uit keek voor ik aan mijn trip begon was the Gibbon Experience. Een cadeau van mijn lieve Sanoma collega's :)! Om in de jungle te komen stond ons eerst een busrit van 2,5 uur te wachten en om heel eerlijk te zijn, het was niet de meest comfortabele busrit... Maar wauw, de omgeving is zooo mooi. Overal waar je kijkt is het groen, echt ongelofelijk.

Eenmaal aangekomen in de jungle begon de trekking en dat was vrij zwaar. Het was super warm dus na 5 minuten zie je eruit alsof je net een marathon gerend hebt maar who cares ;) We hebben eerst voor ongeveer twee uur gelopen en daarna kwamen de langverwachte ziplines. En dat was uiteraard geweldig!! Het gevoel van vliegen door de jungle en het uitzicht dat je hebt is echt onbeschrijfelijk. De eerste keer vonden we het allemaal best nog wel even spannend maar na drie ziplines ben je verslaafd. Na 6 ziplines kwamen we aan bij onze boomhut, op 50 meter hoogte. En deze boomhut kon je uiteraard alleen binnenkomen via een zipline.

Om eerlijk te zijn, mijn hoogtevrees begon toch aardig op te spelen in die boomhut. Ik begon me af te vragen of de houten planken ons wel zouden houden, en ook de wc was niet heel comfortabel gebouwd. Die bevond zich namelijk aan de rand van de boomhut (zie foto).... Het avondeten wat we kregen was heerlijk en in vind het nog steeds knap hoe ze het voor elkaar krijgen om midden in de jungle een fatsoenlijke maaltijd te maken, dat lukt mij in een normale keuken niet eens. Het slapen ging iets minder omdat ik iets teveel nadacht over de hoogte waarop ik me bevond.

De volgende dag zijn we gaan trekken naar een waterval, de waterval was uiteraard heerlijk verfrissend. Na de waterval hadden we tijd om te doen wat we wilde wat in hield dat we twee uur lang alleen maar geziplined hebben, echt geweldig! De mooiste ziplines vond ik degene die over een rivier gingen en ongeveer 200 meter(of misschien wel meer) hoog waren, wauw dan heb je echt een geweldig uitzicht.

'S avonds sliepen we in een andere boomhut, één op 30 meter hoogte, dat voelde toch iets fijner aan. De wc bevond zich ook op een betere plek en de douche was geweldig omdat je prachtig uitzicht hebt. De laatste dag zijn we terug gewandeld naar het dorpje waar we opgehaald. Dat duurde ongeveer 2 uur en was super mooi want ja (ik ga het waarschijnlijk nog heel vaak zeggen) maar de omgeving is zooo mooi hier. Daarna weer de fijne busrit terug en toen was de gibbon experience helaas al weer afgelopen... Het was echt onwijs leuk en gaaf om te doen! Een geweldige Experience die ik niet snel zal vergeten!

  • 01 December 2014 - 11:05

    Irma:

    Jaaaa, ik heb het gelezen en de foto's gezien.
    Ik kan me voorstellen dat je niet helemaal lekker sliep daar, wat een hoogte zeg maar een geweldige experience!

    Groetjes

  • 02 December 2014 - 12:38

    Oma Enn Opa V Hoorn:

    Lieve schat wat geniet jij enorm wat een indrukken allemaal geweldig,dat vergeet je je leven niet meer nog bedankt voor je kaart we zien uit naar het volgende verslag.

    Groetjes en een dikke knuffel van ons.

  • 03 December 2014 - 09:55

    Mir:

    Super gaaf chick! Weetje nog al die tranen op schiphol.. kijk wat je allemaal doet en mee maakt!
    Trost op je. En morgen lekker genieten in vietnam!

  • 03 December 2014 - 11:00

    Ivar:

    Holy fuck wat vet Rachel! Vind het alleen wel bizar hoog! Geen knikkende knieën?:P Vind het echt waanzinnig om te zien en te lezen wat je allemaal meemaakt. Have Fun! X

  • 14 December 2014 - 09:05

    KARIN Van Hoorn:

    Hè hè eindelijk gelezen maar gelukkig hebben we ook andere contacten maar ik blijf het geweldig van je vinden veel plezier en we horen weer gauw van je xxxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Ban Houayxai-Noy

Backpacken door Azië

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Halong bay

25 Januari 2015

Mijn eerste stappen in Vietnam

24 December 2014

In love with Laos

14 December 2014

Luang Prabang

01 December 2014

The Gibbon Experience
Rachel

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 6763

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 26 Juni 2014

Backpacken door Azië

Landen bezocht: