Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Rachel Hoorn - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Rachel Hoorn - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: Rachel van Hoorn

Blijf op de hoogte en volg Rachel

14 December 2014 | Laos, Luang Prabang

Na the gibbon experience keerde we terug naar het dorpje vanaf waar we ook gestart waren, er is vrij weinig te beleven in dit dorp en toeristen komen er voornamelijk om the gibbon experience te doen en/of om de slowboat te nemen naar Luang Prabang. En dat was ook mijn plan voor de volgende dag. De slowboat naar Luang Prabang duurt twee dagen en is niet een heel luxe boot maar ik heb me er prima vermaakt. Je zit ongeveer 7 uur op de boot en deze vaart over de Mekong rivier en het uitzicht is geweldig. De eerste dag maak je een stop ergens bij een plaatsje in the middle of nowhere. Hier heb ik 's avonds met een aantal mensen van the gibbon experience gegeten en dat was erg gezellig. De volgende dag kwamen we rond de middag aan in Luang Prabang waar ik mijn Duitse vriendinnen na 5 dagen weer zag, heel leuk uiteraard. De watervallen in Luang Prabang schenen heel mooi te zijn dus daar zijn we met de groep van de the gibbon Experience heen gegaan de volgende dag. En inderdaad, het was zoo mooi. De mooiste waterval die ik ooit gezien heb, nou heb ik er nog niet zo heel veel gezien maar toch ;)! s' avonds zijn we met zijn allen gaan eten bij een soort buffetstraat. Het is een straat vol met eetkraampjes en bij iedere kraam staan ongeveer 25 gerechten, je krijgt een bordje en je mag 1x opscheppen en dat allemaal voor €1,50! Je kunt het zelf laten opwarmen, dan gooien ze je hele bord in één pan en uiteindelijk smaakt alles daardoor hetzelfde Maar je hoort de backpackers niet klagen want een goedkoop diner betekent een extra biertje bij Utopia. Utopia is een bar waar alle backpackers 's avonds heen gaan. Om elf uur gaan de lichten uit en om half twaalf moet iedereen buiten staan maar niemand wil al naar bed om half twaalf en dus neemt iedereen een tuktuk naar de bowlingbaan. Dat is de enige plek in Luang Prabang waar na 12 uur nog gedronken mag worden. Ik ben er zelf niet geweest omdat ik voor geen meter kan bowlen maar t scheen er best leuk te zijn. Verder heb ik in Luang Prabang een yoga les gedaan met een geweldig uitzicht (zie foto) en we zijn een dagje naar het zwembad geweest want ik moet hier natuurlijk wel mijn kleurtje blijven bijhouden. Donderdag moest ik na 3,5 week mijn Duitse vriendinnetje gedag zeggen omdat ze terug naar Berlijn ging... Best gek omdat we zo'n lange tijd samen gereisd hadden maar ik ga haar zeker opzoeken in Berlijn. Ook de rest van de groep waarmee ik in Luang Prabang was gingen door en dus was ik ineens weer alleen. Ik had nog best een lange tijd in Laos en iemand had me verteld dat Nong khiauw erg mooi was en dus had ik maar een bustickets gekocht om daar heen te gaan. Meer over Nong khiauw in mijn volgende verslag.

  • 14 December 2014 - 17:23

    Mirjam:

    Zo leuk om te lezen! Ik krijg er weer helemaal beelden bij.
    En ik blijf het je zeggen.. Ik vind je stoer!
    Blijf genieten chick! <3

  • 15 December 2014 - 16:50

    Oma Enn Opa V Hoorn:

    Leuk je nieuwe verslag maar het leukste was je zondag gezien en gesproken te hebben, dan ben je weer even dichtbij. mooie foto bij de waterval. geniet en pas goed op jezelf.
    knuffel van ons.

  • 21 December 2014 - 11:27

    Opa & Oma Schenk.:

    Wij hebben genoten van je reisverslag en de prachtige foto"s die je onderweg hebt genomen en die je vader aan ons heeft doorgestuurd.
    We verbazen ons nog steeds over de wil om die landen te bezoeken en al dat moois te bewonderen
    en ons daar van mee te laten genieten.
    p.s de blokhut is klaar.gr OPA & OMA

  • 25 Januari 2015 - 11:51

    Opa &Oma Schenk:

    Rachel hartelijk bedankt voor je kerst en nieuwjaarskaart hij is prachtig.
    We hebben hem op 19 01 15 ontvangen.
    Het wil hier nog steeds niet winteren een enkel sneeuwbuutje en wat nachtvorst .
    Dus gaan we nog steeds naar kunstijsbaan
    Gr Opa &Oma Schenk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Backpacken door Azië

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Halong bay

25 Januari 2015

Mijn eerste stappen in Vietnam

24 December 2014

In love with Laos

14 December 2014

Luang Prabang

01 December 2014

The Gibbon Experience
Rachel

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 6762

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 26 Juni 2014

Backpacken door Azië

Landen bezocht: