Krabi - Bangkok - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rachel Hoorn - WaarBenJij.nu Krabi - Bangkok - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rachel Hoorn - WaarBenJij.nu

Krabi - Bangkok - Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Rachel

07 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Sawadee ka

De spontane actie om met de twee meiden mee te gaan naar Krabi bleek een hele goede te zijn. We hebben ons vijf dagen prima vermaakt in Krabi... Het strand is er ontzettend mooi en fijn dus hebben we drie dagen op het strand doorgebracht die we vaak afsloten met een heerlijke massage. Iedere keer kwamen we rond 5 uur weer naar die massage plek, die is aan het strand en je kunt er perfect de zonsondergang bekijken. En steeds kwamen de vrouwtjes van daar ons weer verse ananas en bananen brengen, heel lief. Daarna kregen we een massage voor een 'special price my friend', voor €5 een massage + pedicure. Wij werden er natuurlijk helemaal gelukkig van!

Verder hebben we een dag een tour gedaan rond de Phi Phi eilanden. Hier voeren we heen met een speedboot met zo'n 450 pk. Moet zeggen, dat was echt heel vet! Er zaten allemaal Aziatische toeristen op de boot en die vonden t eng om voorin te zitten dus konden wij mooi voorin zitten wat echt de beste plek was (vonden wij dan). De eilanden daar zijn allemaal heel paradijselijk, witte stranden en helderblauw water. Voor iedereen die The Beach heeft gezien, die is daar opgenomen, voor iedereen die hem nog niet heeft gezien, zeker kijken! (Jonge Leonardo DiCaprio speelt erin ;)) Om heel eerlijk te zijn had ik die film nog nooit gezien en Tara ook niet, dus zij hem gedownload en toen zijn we hem 's avonds gaan kijken. We hebben alle avonden regen gehad in Krabi dus een goede reden om een filmavondje te houden!

Ook moesten we natuurlijk gebruik maken van het zwembad bij het hotel. Dus hebben we eerst om 8 uur 's ochtends 40 minuten hardgelopen, wat echt niet te doen was... Zoo warm al, dat doe ik niet snel weer. Na die zware inspanning hebben we verder de hele dag bij het zwembad gelegen en verder helemaal niks gedaan.

De hele week waren we te lui en genoten we te erg van Krabi om te plannen wanneer we terug zouden gaan naar Bangkok maar uiteindelijk besloten we dat het zondag zou worden zodat we konden shoppen op de weekendmarkt. En dus was zaterdag onze laatste dagje Krabi die we uiteraard afsloten met strand, de zonsondergang, een massage en biertjes bij de Reggae bar.
Zondag vlogen we terug naar Bangkok, we landen om 10 uur en hadden bedacht zo snel mogelijk naar de weekendmarkt te gaan. Ik had een hostel geboekt ergens bij Koh san road maar niemand daar kende het hostel en wij konden t ook niet vinden. Maar die backpack begon toch best zwaar te worden op ons rug en het was vrij warm in de volle zon. Dus zijn we gewoon maar ergens naar binnen gelopen en besloten daar maar een kamer te boeken. De weekendmarkt in Bangkok is vooral mega groot en heel druk en natuurlijk goedkoop. De meiden gingen beiden los met het kopen van dingen aangezien zij hier nog maar een paar weken zijn. Ik dacht aan het gewicht van mijn backpack en heb me nog maar even ingehouden, alleen een shirtje en een bikini gekocht! ' s Avonds nog biertjes gedronken op Koh san Road en daar twee Nederlandse meiden ontmoet wat heel gezellig was.

De volgende dag hebben we de toerist uitgehangen in Bangkok, hoort er ook bij natuurlijk. 's Avonds hebben we met een hele groep in het hostel gezeten en gefeest op Koh san Road. Ik moet alleen nog even wennen aan het slapen in hostels... En helemaal die op Koh san Road waar ieder uur weer iemand die de kamer binnenkomt, het licht aan doet, zijn spullen pakt of een koppel dat aan het zoenen is... Dat resulteerde dus in een slapeloze nacht, leer voor de volgende keer; oordoppen in!

De volgende dag vloog ik naar Chiang Mai, 3x vliegen in 1 week is echt niet a la backpackers dus dit was voorlopig mijn laatste vlucht. 's Avonds heb ik met vrienden uit Nederland gegeten op de Nightmarket, heel leuk om aan de andere kant van de wereld met elkaar af te spreken. En de volgende dag ben ik eindelijk gaan werken aan mijn cookingskills. We volgende de hele dag een kookcursus samen met Maartje & Chris (ook vrienden uit NL) wat echt super leuk was. En daarna met een hele groep mensen uit het hostel drankjes gedronken en uiteraard naar het Loy Krathong festival. De dagen erna was het weer niet zo goed, veel regen, en dus vooral in het hotel gebleven. Donderdag 6 nov was dé dag van het festival wat rond een uur of 7 zou beginnen. We zijn hierheen gegaan met Maartje, Chris en nog twee meiden van het hostel. Ik vond het mooi en leuk om bij te zijn alleen het was niet zoals ik had gezien in filmpjes op het internet. Maar we zijn een beetje bang dat we niet helemaal op de juiste plek stonden. Gelukkig hebben we wel een hele leuke avond gehad en zelfs nog wat dansjes gedaan...

Vandaag (7 nov) alweer een relax dagje maar dat moet kunnen want morgen gaan we weer actief doen, een tweedaagse trekking door de jungle inclusief overnachting in de jungle. Ik heb er zin in! Na de jungletrekking blijven we nog 1 dagje in Chiang Mai en dan vertrekken we dinsdag naar Laos.... Daar kijk ik heel erg naar uit, veel goede verhalen over gehoord, we gaan het beleven :)!

  • 07 November 2014 - 11:56

    Inge Zwaan:

    Ooo wat geniet ik toch telkens weer van jouw verhalen! Wannneer ik het lees stel ik me helemaal voor dat ik daar ook ben.. Misschien toch maar reisplannen gaan maken!

  • 07 November 2014 - 12:52

    Opa &Oma Schenk.:

    Super wat je zoal beleeft dat ik gewoon jaloers ben op wat je beschrijft in je reisverslag
    geniet er van.
    p s lukt het niet om een Skype verbinding te maken.
    Groetjes.Opa & Oma

  • 07 November 2014 - 13:54

    Werner:

    Leuk verslag ! Dus als ik goed begrijp is backpacken niet afzien in krakkemikkige hostelletjes, rondkomen van een karig dagbudget en de daarbij behorende karige maaltijden en het onderdompelen in de lokale cultuur en mensen, maar zonnen,massage, biertjes drinken, in het zwembad drijven, en feesten bezoeken. Had ik moeten weten toen ik jouw leeftijd had. Lijkt me wel wat. Maar goed, geniet ervan en tot het volgende verslag. Ik kijk er naar uit.

  • 07 November 2014 - 14:16

    Karin:

    He Rachel. Wat leuk om te lezen hoe jij daar aan het genieten bent, dat doe je goed.
    Ik had altijd een ander beeld bij backpackers, maar dit kan ik ook wel volhouden, haha!
    Geniet en veel plezier in de jungle en je weet het hé.......niet met vreemde 'slangen'
    meegaan. Ik kijk uit naar je volgende verslag. Dikke knuffel van Karin.

  • 07 November 2014 - 20:49

    Mariette:

    Hoi Rachel, leuk verslag. Wat heerlijk om jong te zijn en zo'n reis te maken. Geniet verder in Laos en misschien ontmoet je Lisa nog in Australië.

  • 08 November 2014 - 09:08

    Erik Paulis:

    Hi Rachel, leuk om dit te lezen Rachel, eker omdat, als ik mijn ogen sluit, ik heel goed weet wat voor leuks je ziet. Alles gaat vandaag de dag zo snel voorbij dat je al het moois dat je mee kunt pakken op moet zuigen als een spons. Dat pakt niemand meer van je af. Geniet er van en safe travels

  • 10 November 2014 - 10:24

    Karin:

    hallo lieverd nou ik heb het verslag eindelijk gelezen en ik word steeds jaloerser op je met wat je aan het doen bent .
    ik vind het fijn dat je het zo met het duitse meisje heb getroffen maar ik kijk zeker uit naar je verslag van wat je in laos gaat doen veel plezier en pas goed op je zelf.

  • 11 November 2014 - 12:00

    Opa En Oma Van Hoorn:

    Hoi lieverd hoe was het tussen de apen in de bomen zo geweldig als je verwacht had? we zijn benieuwd hoe het in Laos is dus hopelijk tot gauw knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Backpacken door Azië

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Halong bay

25 Januari 2015

Mijn eerste stappen in Vietnam

24 December 2014

In love with Laos

14 December 2014

Luang Prabang

01 December 2014

The Gibbon Experience
Rachel

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 6769

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 26 Juni 2014

Backpacken door Azië

Landen bezocht: