In love with Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Rachel Hoorn - WaarBenJij.nu In love with Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Rachel Hoorn - WaarBenJij.nu

In love with Laos

Door: Rachel van Hoorn

Blijf op de hoogte en volg Rachel

24 December 2014 | Laos, Luang Prabang

En toen gebeurde het; ik werd verliefd... Op laos.... Ik ging naar het plaatsje Nong khiaw en vond het er echt geweldig... Het is een plaats waar vrij weinig toeristen heen gaan en die plaatsen zijn soms best even fijn! Ik ontmoette er een nederlands meisje waar ik daar een paar dagen mee opgetrokken ben... We hebben een berg 'beklommen' en we dachten dat wel even te doen, nou dat viel tegen. We deden het op het heetst van de dag en dat was best zwaar maar het uitzicht maakte alles goed. We hebben twee uur op de top doorgebracht om van het uitzicht te genieten en daarna zijn we weer heel rustig naar beneden gewandeld. De volgende dag zijn we met de boot naar Muang Ngoi gegaan, een plaatsje waar echt helemaal niks is. We waren beide erg onder de indruk van alles daar, de mensen wonen daar en komen maar zelden of nooit op een andere plek. Het is er erg rustig en de natuur is onwijs mooi, prima om een paar dagen te blijven dus. We hebben er heerlijk op het strand gelegen, iedere avond gegeten en drankjes gedronken met een groep israeliers en een homestay gedaan...

Vooral de homestay was erg bijzonder; we hadden eerst twee uur gewandeld voor we bij de homestay aankwamen. De wandeling was alweer vrij heftig omdat het onwijs warm was en we totaal niet wisten waar we uit zouden komen maar uiteindelijk hebben we het dan toch gevonden. Het was echt in the middle of nowhere, de mensen wonen er in houten hutjes, koken op vuur in hun hutje en gaan naar een openbare wc + douche. De wc is buiten in een huisje en de douche is (echt waar) zoals de kraantjes die je hebt op de camping, en daar doucht dan het hele dorp... Wij hebben de douche maar even gelaten voor wat het was. Het eten wat we kregen was gelukkig wel super lekker en toen rond half 8 kwam de eigenaar ons weltrusten wensen want hij ging slapen Logisch ook, er is bijna geen licht en het licht dat er was viel uit waardoor we een kaars moesten aansteken, heel romantisch. Zelf zijn we om negen uur gaan slapen aangezien er echt niks te doen was en we toch moe waren. De volgende ochtend werden we wakker gemaakt door het geluid van blaffende hanen en kraaiende honden hihi. Nadat we ontbeten hebben zijn we terug gaan lopen naar het plaatsje waar we verbleven. We vonden de homestay beide super indrukwekkend maar één nachtje was wel genoeg... Ik heb nog een dagje genoten van Muang ngoi en daarna ben ik weer terug gegaan naar Luang Prabang.

Vanaf Luang Prabang ben ik door gegaan naar Vang Vieng. De busrit daar naar toe was echt onwijs mooi.. Overal waar je keek was het groen, groener, groenst. In de bus ontmoette ik twee Duitse meisjes waar ik de hele week samen mee ben geweest in Vang Vieng. We zijn een dagje gaan mountainbiken, een dagje gechillt aan het water en twee keer wezen tuben. Tuben is een beetje beroemd en berucht in Vang Vieng... Je huurt een band en daarin ga je de rivier over vanaf het beginpunt tot het eindpunt. Klinkt heel saai maar je maakt onderweg stops bij allerlei barretjes en daarom is het ook zo beroermd en berucht. Voorheen waren er 20 barren waardoor iedereen erg dronken werd en er ieder jaar een aantal mensen overleden. Nu zijn er nog maar 4 barren open waardoor het wat veiliger is. Ik vond het tuben echt onwijs leuk, je ontmoet heel veel mensen, drinkt drankjes met iedereen en gaat vervolgens weer in je tube de rivier af... Verder zouden we ook nog een dagje gaan kayakken alleen werden we niet opgehaald, heel handig... Na een flinke ruzie met de vrouw bij wie we het geboekt hadden kregen we gelukkig ons geld terug... Omdat we toch iets wilde doen zijn we die dag maar weer gaan tuben en dat was weer een dolle boel. Verder ben ik iedere avond uit gegaan, eerst met zijn alle eten en Friends kijken aangezien dat in ieder restaurant aan staat. Daarna naar Sakura bar waar de drankjes gratis zijn van 9-10 en daarna naar de volgende bar waar de drankjes gratis zijn van 10 tot 11. En vervolgens verder feesten in een andere bar, en dat iedere avond opnieuw haha. Helaas kwam er een einde aan mijn Laos avontuur en vloog ik 3 december vanuit Vientiane naar Hanoi... Ik keek er ontzettend naar uit om naar Vietnam te gaan maar vond het ook erg jammer om weg te gaan uit Laos. Het is een geweldig land en hoop er zeker nog een keer terug te komen!

Tot zover mijn Laos avonturen, ik zal snel verder schrijven over Vietnam aangezien ik daar al drie weken ben en al genoeg leuks hier heb meegemaakt. ..

Maar voor nu; hele fijne kerst daar in Nederland... Ik hoop voor jullie dat het een witte kerst wordt met veel gezelligheid en lekker eten :) Ik ga kerst door brengen op het strand met een zonnetje en een lekkere cocktail, verschil moet er wezen ;)!

• 24 December 2014 - 08:33

Mir:

Fijn om weer wat te lezen chick!
    Hele fijne kerst 1 die je niet snel zou vergeten!
    Xxx

• 24 December 2014 - 10:08

Werner:

Hey dame, leuke verslagen ! Hele fijne kerstdagen en niet teveel Vietnamese loempiaatjes nuttigen bij de kerstboom. Hebben ze die eigenlijk waar je op dit moment verblijft ?
    Gr. uit Hilversum

• 25 December 2014 - 07:35

Mama:

Hallo lieverd het is hier nu eerste kerstdag en wat je schrijft wisten we al maar toch is het leuk om weer je verhaal te lezen als ik dit schrijf is het 7.30 en iedereen slaapt nog het regend en zeker niet wit . Zaterdag wordt er wel sneeuw verwacht dus we houden je op de hoogte ook voor jou en je Nederlandse reisgenootjes een fijne kerst en tot het volgende verhaal kusjes mama

• 26 December 2014 - 14:43

Opa En Oma Van Hoorn:

hallo lieverd wat een geweldig verhaal, ervaar je het kerst gevoel daar nog een beetje op het strand met je kerst muts op?De foto van jullie drie"en is erg leuk,je kijk op de wereld word wel anders he als je ziet in wat voor omstandigheden de mensen daar leven en evengoed zijn het blije mensen je ziet maar een mens heeft niet veel nodig om gelukkig te zijn.lieverd tot het volgende verslag liefs van ons!!!!!

• 31 December 2014 - 14:31

Opa &Oma Schenk:

Fijn dat je zo hebt genoten van je reis door Laos en ook je reis door Vietnam zal wel weer
    spanend en mooi worden
    nu over een paar uurtjes (bij ons is het nu half drie) is het bij jullie 24 uur en al 2015
    Veel geluk en gezondheid in het nieuwe jaar!!!

Gr Opa &Oma .