Mijn eerste stappen in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rachel Hoorn - WaarBenJij.nu Mijn eerste stappen in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rachel Hoorn - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stappen in Vietnam

Door: Rachel van Hoorn

Blijf op de hoogte en volg Rachel

25 Januari 2015 | Vietnam, Hanoi

Oké, mijn doel was om iedere twee weken een blog te schrijven over alle belevenissen hier in Azië. En geloof me, dat zijn er genoeg. Iedere dag maak je wel weer iets, apart, leuks of bijzonders mee. Maar ik moet toegeven, daar heb ik ruimschoots in gefaald. Het is namelijk zes weken geleden dat ik mijn laatste blog schreef, oeps. Ondertussen ben ik heel Vietnam al doorgereisd en heb ik al twee weken op eilanden in Cambodja vertoefd. En inderdaad, twee weken op een eiland betekend heel weinig doen, dus zelfs geen blog schrijven, schaam schaam. Toch ga ik proberen om nog zo veel mogelijk over Vietnam en Cambodja te vertellen, alleen al omdat ik het zelf leuk vind om later terug te lezen ;)

Mijn eerste stap in Vietnam begon op het vliegveld in Hanoi. Vanaf daar namen we met een groepje een taxi naar het centrum. We waren met een groepje van elf mensen en het lukte de taxichauffeur direct om ons op te lichten, (wordt erg voor gewaarschuwd in Vietnam). Gewoon doen alsof je niet van iedereen het geld hebt gehad, wat hij wel degelijk had gehad, en hopla, hij had weer €4 meer verdiend dan afgesproken. Je hebt namelijk geen zin om om elf uur 's avonds nog eens een uur te gaan discussiëren hierover, en dat weet de taxichauffeur natuurlijk ook wel.
Mijn eerste nachtje slapen in Hanoi had ik een beetje verkeerd geboekt, een dag later dan dat ik aankwam, oeps. Hierdoor belandde ik uiteindelijk in een dorm met 8 mannen. Klinkt als een droom maar was t dus niet... Want ja sorry mannen, maar jullie snurken en produceren meer lichaamsgeuren (naar mijn idee) dan vrouwen. De volgende dag ingecheckt bij het hostel waar ik geboekt had, in een female dorm als compensatie. Ik kan je vertellen, ik had 's nachts geen oordoppen nodig tegen het gesnurk ;)

Twee dagen heb ik rond gelopen in Hanoi, het lokale eten geproefd en musea bezocht. En Hanoi is leuk maar ook bizar, chaotisch, druk en vooral een shock na een land als Laos. Erg blij was ik daarom toen ik na twee dagen een tour boekte naar Mau Chau. Mau Chau is een plaatjes dat noordelijker ligt dan Hanoi, en is ongeveer vier uur rijden. Eigenlijk is Sapa dé aanrader om heen te gaan vanuit Hanoi maar omdat het daar maar 3 graden was en ik daar niet heel erg(helemaal niet) op gerekend had qua kleding werd het Mau Chau. Ik kan niet zeggen dat het hier veel warmer was, misschien net 10 graden, en ook daar was ik niet echt op gekleed. Heel blij was ik dan ook met de trui die ik van een andere meisje mocht lenen, die was namelijk hard nodig. De tour die we deden in Mau Chau duurde drie dagen en bestond uit één dag fietsen en twee dagen scooteren in de omgeving. De fietstocht in de omgeving was een feest op zich, de gids had 's ochtends al wat shotjes ricewine gehad en was dus erg gezellig gedurende de tocht. Tijdens een stop kregen wij ook een aantal shotjes en die zijn echt sterk. De locals die er zaten te drinken en ons de shotjes aanboden waren stuk voor stuk mega lam. Ze noemen het ricewine maar volgens mij is het gewoon pure wodka ;)
Na de shotje wodka kregen we nog even scooterles, je kunt begrijpen dat dat top ging, maar we moesten de volgende dag nog afwachten...

De twee dagen scooteren door Mau Chau waren onwijs leuk. Het was mijn eerste x echt scooter rijden in Azië maar ik heb het gelukkig overleefd. Mau Chau is een klein plaatsje tussen de bergen met erg mooie natuur, super tof om doorheen te rijden dus. Maar het hoogtepunt was toch wel de geboorte van een kalfje langs de weg. We kwamen aanrijden op het moment dat het kalf uit de moeder 'viel'. Daarna uiteraard nog staan kijken naar de eerste ontmoeting tussen moeder en kind. Ik geloof dat ik het, het leukst vond van de groep en er wel een uur bij kon blijven staan, helaas moesten we verder...
De drie dagen in Mau Chau waren heerlijk en ik vond het dan ook jammer in terug te gaan naar Hanoi. Gelukkig stond er voor de volgende dag alweer een nieuwe trip op de planning namelijk Halong Bay. Maar daar vertel ik in mijn volgende verslag over, voor nu is het welletjes

  • 25 Januari 2015 - 18:41

    Karin Slagter:

    Hoi lief nichtje. Je hebt mij weer even meegenomen met jou mee op reis. Uit alles lees ik dat je het ontzettend naar je zin heb en onwijs geniet. Dat doe je goed! Ga nog veel mooie dingen beleven en neem ons af en toe even met je mee in je verhalen. Have fun! xxxxxxxxx

  • 25 Januari 2015 - 19:04

    Mir:

    6weken terug! Kan je na gaan hoelang je al weg bent..
    Vaker gaan schrijven hoor chickie veelste leuk om zo al je avonturen mee te lezen!

  • 26 Januari 2015 - 10:40

    KARIN Van Hoorn:

    Hallo lieverd nou ik heb weer genoten van je verhaal en dan krijgen de watsapp berichtjes meer een komplot verhaal kus mama

  • 26 Januari 2015 - 17:00

    Oma Enn Opa V Hoorn:

    Wat hebben wij samen zitten genieten van je belevenissen vooral de vissers bootjes op de foto,s vond opa erg leuk,nu geen zes weken meer wachten hoor!!!!Veel liefs van ons en een dikke knuffel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Backpacken door Azië

Recente Reisverslagen:

24 Februari 2015

Halong bay

25 Januari 2015

Mijn eerste stappen in Vietnam

24 December 2014

In love with Laos

14 December 2014

Luang Prabang

01 December 2014

The Gibbon Experience
Rachel

Actief sinds 29 Okt. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 6768

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2014 - 26 Juni 2014

Backpacken door Azië

Landen bezocht: